FiatTurkey | Fiat Kulübü | Fiat Türkiye | Fiat Forum |Fiat Destek | Fiat Punto| Grande Punto | Fiat Doblo | Punto Forum | Doblo Forum | Linea Forum | Fiorino Forum |  

Go Back   FiatTurkey | Fiat Kulübü | Fiat Türkiye | Fiat Forum |Fiat Destek | Fiat Punto| Grande Punto | Fiat Doblo | Punto Forum | Doblo Forum | Linea Forum | Fiorino Forum | > FiatTurkey Teknik Destek > Teknik Bilgi Ve Makaleler


 



User Tag List

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 19 Mart 2012, 22:35   #1
Okan Özkan
Usta Üye
 
Okan Özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 13 Şubat 2012
Bulunduğu yer: 41-KOCAELİ
Yaş: 25
Araç Modeli: Tofaş Şahin
Mesajlar: 917
Beğendikleri: 55
115 mesajı 140 kere beğenildi.
Adı Geçiyor: 0 Mesajda
Etiketli: 0 Konuda
Okan Özkan - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart 8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Farklar

Click the image to open in full size.


8 Valf ile 16 Valf arasında hem yakıt sarfiyatı hem de performans olarak farklar bulunmaktadır

8 Valf ile 16 Valf arasında hem yakıt sarfiyatı hem de performans olarak farklar bulunmaktadır.
8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan “eski” sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf

16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan “yeni” sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf

Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha istenilen değerlere ulaşıyor. Fakat bazı otomobil fabrikaları halen “eski” sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.
Okan Özkan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 22 Mart 2012, 00:43   #2
umut
Çırak Üye
 
umut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 24 Aralık 2011
Yaş: 39
Mesajlar: 137
Beğendikleri: 22
12 mesajı 13 kere beğenildi.
Adı Geçiyor: 0 Mesajda
Etiketli: 0 Konuda
Standart

8 valf motorlar maksimum torklarını 16 valflere göre daha alt devirlerde ürettikleri için tüketimleri daha düşüktür. Ama 16 valfler daha üst devirlerde daha yüksek tork ve bg gücü üretirler.
umut isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Forum Kuralları
Hizli Erisim

 
.


vBulletin® Version 3.8.6 ile güçlendirilmiştir.
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd
Copyright By FiatTurkey Fiat Club Türkiye